divendres, 28 de juny del 2013

Com va anar el taller "Si no et veuen, no et llegeixen. Màrqueting per a escriptors"

La setmana passada va tenir lloc el taller "Si no et veuen, no et llegeixen. Màrqueting per a escriptors", impartit per l'escriptora, especialista en màrqueting i visibilitat digital i autora del llibre Marketing para escritores  Neus Arqués


©RoserHerrera
Organitzar aquest taller ens ha fet una especial il·lusió. En un mercat on hi ha una abundant oferta de cursos, classes i xerrades sobre màrqueting i xarxes socials pensem que la nostra oferta ha tingut un valor afegit: portar a una reconeguda especialista en visibilitat digital i al mateix temps a una escriptora. Qualsevol problema o dubte que pugui tenir un autor novell sobre la seva promoció ja l'ha experimentat prèviament la ponent. Un taller idoni pel públic de Lectures al Jardí

El tema de la visibilitat d'un autor i de la seva obra és molt ampli i impossible de tractar en  profunditat en dues hores, però la Neus Arqués va donar claus específiques per a que els autors assistents puguin treballar en el tema. Us oferim aquí una breu pinzellada.


©RoserHerrera
Fins ara, els autors deixaven la responsabilitat de la promoció en mans de les editorials. Avui en dia, o ets un autor consagrat o difícilment l'editorial farà aquesta tasca per tu. Això és fins a cert punt comprensible, doncs es publiquen molts llibres cada any i és impossible que l'editor dediqui el mateix esforç a tots els autors que edita, i més en aquests moments en els que els pressupostos de promoció són cada cop més minsos. Així doncs, tant com si s'autoedita com si ho fa a través d'una editorial l'autor és el responsable de gestionar la seva promoció. 

L'aparició de les xarxes socials ha democratitzat notablement les possibilitats de promoció però, com aconseguir visibilitat quan hi ha tants llibres en el punt de sortida? Aquesta és la principal lluita de l'autor: cridar l'atenció del lector. Un lector que rep al dia uns 5.000 impactes publicitaris. Per aconseguir que et vegi un lector que rep aquest número d'impactes diaris i copsar la seva atenció hem de fer servir tècniques màrqueting pur i dur: qui és el teu públic?,  quins camins (xarxes) són els idonis per apropar-te a ell? o com pots tenir cura de tots els detalls que afavoreixin la visibilitat del teu llibre?  


©RoserHerrera
Els assistents van compartir amb la resta del públic quin creien que era el perfil del seu lector ideal i en quin punt estaven els seus llibres: ja publicats, en procés de creació, tot just començant. Molts cops la Neus els hi feia veure que potser sabien més del seu lector del que creien en un principi o els hi feia caure en coses que encara no s'havien ni qüestionat. 

Una altre pregunta que es va plantejar és quan ha de començar un autor a treballar en la promoció de la seva obra. Alguns estudis americans diuen que un parell d'anys abans de publicar-la, pel que la Neus va animar als assistents a començar a fer feina aquella mateixa nit. Mai és massa aviat per iniciar una tasca tan àrdua com crear una bona identitat digital i apropar-te als que seran els teus lectors. 


©RoserHerrera
Entre els assistents vam veure cares conegudes del taller de la Roser Herrera "Per a què serveix un agent literari?", senyal que el taller el van considerar d'utilitat. Els comentaris que van fer desprès del taller de la Neus Arqués ens fan pensar que també aquest cop van treure tot el profit possible d'aquesta càpsula sobre màrqueting editorial. Seguirem els perfils dels assistents per saber si estan "fent els deures" i ja treballen en la seva visibilitat. 

Al setembre nous tallers, us anirem informant puntutalment. 











Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada