dilluns, 27 de maig del 2013

Taller " Per a què serveix un agent literari?"

El proppassat dimecres vam celebrar amb alguns nervis i molta il·lusió el nostre primer taller. Ens vam estrenar amb Per a què serveix un agent literari?, taller magníficament impartit per Roser Herrera, directora de l'agència literària Letras Propias.


©Ylenia Biancini de Letras Propias

Va assistir un públic força variat i molt interessat en les noves tendències de l'edició. Hi havia autors que ja havien publicat alguna obra, però que el seu primer contacte amb el món de l'edició els hi havia resultat frustrant, en part per la manca d'escrúpols d'algunes mal anomenades "editorials". Altres s'havien autopublicat i se n'havien adonat de les dificultats que  comporta gestionar tota la cadena de l'edició d'un project només un mateix. També va haver-hi assistents que havien rebut propostes d'edició cofinançada (o finançada) molt properes a l'estafa.


©Ylenia Biancini de Letras Propias
També van assistir autors conscients de que, per sort o per desgràcia, en el món editorial d' avui no n'hi ha prou amb escriure bé (com si això fos ben poca cosa...): actualment l'escriptor ha de prendre les rendes de la seva obra des d'un bon començament, i endinsar-se en camps que desconeix al no ser un professional del món editorial, del màrqueting o de les xarxes socials.

En el taller, Roser Herrera va fer un excel·lent i necessari repàs (no gaire falaguer, per cert) de l'estat actual del sector editorial. Va parlar de les diferents vies de les que disposa un autor i del que implica decidir-se per una i no per una altra. També va dedicar una part important del taller als enganys en els que es pot veure embolicat un autor. Desgraciadament, publicar avui en dia és molt difícil, i molts autors accepten condicions que no són les habituals en el mercat per desconeixement del sector i, per què no dir-ho, perquè la il·lusió per publicar a vegades juga males passades. Ens va explicar,per exemple,  que no és pràctica habitual del sector que l'autor hagi de pagar per les correccions del manuscrit. Va convidar als assistents a posar-se en guàrdia davant aquesta mena de propostes i que, si encara i així accepta signar condicions d'aquest tipus, ha de ser conscient en tot moment del que fa. 


©Ylenia Biancini de Letras Propias
La Roser va proporcionar nombrosos exemples sorgits de la seva experiència professional   sobre quin és el millor mètode d'adreçar-se a un agent, d'atreure la seva atenció i d'evitar errors freqüents. Es possible guanyar-se d'entrada la consideració d'un ocupat agent si se li envia un correu electrònic ple d'errors?

Els assistents van fer un bon grapat de preguntes, van aportar la seves experiències personals, van fer comentaris sobre els casos dels seus companys i van demanar orientació a la Roser sobre la seva pròpia situació. És a dir, li van treure el màxim profit a l'oportunitat de poder parlar amb una agent literària. Això és precisament el que buscàvem a Lectures al Jardí a l'hora  d' organitzar aquest taller.


©Ylenia Biancini de Letras Propias
Amb la presencia de Roser Herrera vam confirmar la idea que ja teníem quan vam decidir iniciar la nostra sèrie de tallers a Lectures al Jardí: si cada cop més l'autor serà responsable de manera integral de la seva obra, no solament d'escriure-la, sinó també també d' (auto)publicar-la i de promocionar-la, és summament important que disposi de la major formació possible sobre les noves tasques en les que es veurà involucrat. En cas contrari, tot l'esforç d'escriure una novel·la pot quedar en res.  

©Ylenia Biancini de Letras Propias
Si voleu saber amb més detall els temes que vam tractar al taller podeu consultar aquí la presentació de Roser Herrera.

A ella volem agrair-li molt cordialment la seva participació en el nostre primer taller i us emplacem a tots vosaltres pel següent, que anunciarem ben aviat. 

Mentrestant, no deixeu de seguir-nos a la nostra pàgina de Facebook i a  twitter




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada