"Si no et veuen, no et llegeixen" és el títol d'un dels tallers de Lectures al Jardí que va impartir l'especialista en màrqueting per a escriptors Neus Arqués, però a l'ecosistema del llibre actual aquest si no et veuen, no et llegeixen és una de les grans màximes.
El tant per cent de llibres publicats, en paper o en digital, que resulta invisible és elevadíssim, i si a això afegim la davallada de lectors als darrers anys ens trobem que hi ha més llibres i menys gent que llegeix. Per això, la guerra per captar l'atenció del lector, la guerra per la visibilitat del llibre, és cada cop més important i ens hem d'armar d'eines que ens ajudin a guanyar-la.
A l'entrada d'avui m'agradaria parlar-los d'una eina de màrqueting que us pot ser d'utilitat per a dotar de visibilitat al vostre llibre: Mylibreto, una plataforma tecnològica que permet que un llibre pugui incrementar exponencialment la seva difusió per internet.
Què és i com funciona Mylibreto? Molt fàcil, a través d'aquesta plataforma el teu llibre, sigui digital o en paper, generarà un llibret digital.
elements que apareixen a un llibret |
Aquest llibret conté tots els elements claus del llibre: una breu sinopsis, la biografia de l'autor, les paraules claus del llibre, el booktrailer, les resenyes en premsa o en blogs, fotografies, etc. És a dir, en una ullada el lector obté tota la informació que li cal per esbrinar si el llibre l'interessa i comprar-lo, perquè el llibret enllaça també amb les principals botigues d'internet o pots localitzar-lo a la teva llibreria més propera.
Però, a més a més, Mylibreto té altres prestacions, com presentar el seu contingut de manera que els buscadors el llistin a les primeres posicions, tant pel nom i pel títol com per les paraules claus del llibre. També genera widgets amb els que podreu acompanyar resenyes, crítiques i publicitar el llibre, wigdets que generen visites al llibret.
ver El misterioso caso alemán en myLIBRETO
Exemple de widget
Jacobo Alba, d' Emilia Landiluce
Mylibreto és idoni per autors i per editorials. Si ets un autor que s'autopublica, o vols recolzar la campanya de promoció de la teva editorial, aconseguiràs: visibilitat, centralitzar tots els continguts de qualitat del teu llibre en una sola pàgina i difusió a través dels widgets.
El mateix autor pot fer en molt poc temps el llibret del seu llibre. A la pàgina web de Mylibreto trobareu tutorials sobre cóm elaborar el llibret (text o vídeo) i com posar el widget al blog. Personalment us recomano provar amb la versió freemium i, si us agrada el producte, podeu optar al pla profesional o premium.
Encara que aquest blog està dedicat essencialment als autors, no vull deixar de banda les possibilitats que aquesta eina dóna a les editorials: facilita el filtre d'informació pels prescriptors, permet obtenir estadístiques a través de les quals prendre decisions de màrqueting.
Lili Marleen, canción de amor y de muerte, de Rosa Sala Rose |
La guerra per la visibilitat d'un llibre és molt dura. Per això us animo a utilitzar tots els recursos de màrqueting per a escriptors que tingueu a les vostres mans, com per exemple el que us he mostrat avui. Conec de primera mà casos en els quals ha funcionat molt bé, per això m'atreveixo a recomanar-ho. Si algun de vosaltres es decideix a fer-lo servir, no deixeu de dir-me què us ha semblat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada